Fredag d. 3. oktober 2008 (15.30-17.30) kastede vi os ud i et maraton af en bogcafe.

To timer i selskab med 12 verdensklassikere.

Værter: Ove Rasmussen, Tine Eggertsen og Kenneth Gjerulff
Ved flyglet: Hans Peter Rasmussen

denne blog kan du følge vores forberedelser, vores refleksioner, vores frustrationer og vores kampånd i det ½ år kampen stod på.

Vi fortsætter med bogcaféer hver 1. fredag i måneden fra nu af og til april 2009.

Begynd allerede nu at glæde dig til bogcaféen om de store nordiske klassikere 2. oktober 2009...

Kommentarer er meget velkomne.

søndag den 31. august 2008

Mørkets hjerte banker

Så er jeg færdig med romanen "Mørkets hjerte" og er nu igang Olof Lagercrantz's bog om Mørkets Hjerte. Men som sædvanlig chokerer den : kraftfuld, fascinerende, afskyvækkende og dragende på én gang. Men denne gang har jeg opdaget et nyt aspekt ved den. Den er faktisk en af de mest læserinddragende bøger jeg læst - det vil jeg prøve at gøre rede for på bogcaféen. Men som vi har talt om flere gange her på bloggen - så er det at læse en klassiker som "Mørkets hjerte" som at komme ind i et velkendt hus; hvor man føler sig hjemme, men hver gang opdager man en ny vinkel, krog, vindue dør - Puha hvor er den go'.

1 kommentar:

Tine sagde ...

Citatet siger vist det hele: Gys! Jeg ser spændt frem til dit oplæg om Mørkets hjerte med både frygt og bæven...