Fredag d. 3. oktober 2008 (15.30-17.30) kastede vi os ud i et maraton af en bogcafe.

To timer i selskab med 12 verdensklassikere.

Værter: Ove Rasmussen, Tine Eggertsen og Kenneth Gjerulff
Ved flyglet: Hans Peter Rasmussen

denne blog kan du følge vores forberedelser, vores refleksioner, vores frustrationer og vores kampånd i det ½ år kampen stod på.

Vi fortsætter med bogcaféer hver 1. fredag i måneden fra nu af og til april 2009.

Begynd allerede nu at glæde dig til bogcaféen om de store nordiske klassikere 2. oktober 2009...

Kommentarer er meget velkomne.

onsdag den 10. september 2008

Mrs. Dalloway sagde, hun selv ville købe blomsterne

Virginia Woolfs klassiker starter med dette helt vidunderlige anslag. En helt enkel klar sætning. Kort, klar, præcis.

Pause…

Og så kommer syndfloden af ord, sindsstemninger, sanseindtryk, erindringer i et sandt sansebombardement af tankestrømme. Et virvar uden pauser, kapitler eller tydelig overgang mellem fortællerstemmerne...

Kærlighedserklæringen til Londons hektiske summende liv minder mig meget om Toni Morrisons hyldest til New York i hendes fremragende bog Jazz.

Men alt er langt fra idyl hos Woolf:
"Verden har løftet sin pisk ; hvor vil den ramme?"

Jeg læser frygtsomt videre...

2 kommentarer:

Gjerulff sagde ...

Jeg glæder mig meget til at høre mere, for jeg er ikke selv så bekendt med Virginia Wolf.

Tine sagde ...

Jeg er også stadig lidt bange for hende...